حکاکی سنگ مزار

   سنگ قبر یا سنگ مزار را از دیرباز تاکنون به نشانه احترام برای از دست رفتگان می ساختند. در گذشته سنگ مزار را به طور دستی می ساختند و حکاکی سنگ مزار نیز به صورت دستی انجام می شد که کار زمان بری بود، اما با گسترش تکنولوژی دستگاه های سی ان سی این کار تغییرات زیادی کرده و علاوه بر تسریع کار، می توان حکاکی چهره نیز انجام داد.
   حکاکی سنگ قبر را می توان هم با دستگاه های لیزر CNC و هم  با دستگاه های فرز سی ان سی انجام داد که کارایی  هر کدام با دیگری متفاوت است. دستگاه های لیزر غیر فلزات پس از اسکن ، می توانند با ظرافت و زیبایی خیره کننده ای حکاکی چهره انجام دهند، اما نمی توان با  آنها حک عمیقی انجام داد. معمولاً تصاویر را به خاطر دوام بیشتر روی سنگ گرانیت سیاه رنگ حک می کنند، البته می توان بر روی سنگهای دیگر نیز مانند سنگ مرمر یا سنگ ماسه ای نیز حکاکی سنگ مزار انجام داد.
   دستگاه دیگری که برای حکاکی سنگ مزار استفاده می شود دستگاه فرز سی ان سی است که با تیغه فلزی حکاکی می کند،  حکی که با این طریق ایجاد می شود از حک لیزری عمیق تر است. با این دستگاه علاوه بر سنگ مزار می توان وسایل دیگری مانند شومینه سنگی، تابلو سنگی و ... را نیز تولید کرد.
 
مطالب مرتبط

: 1392/10/13     : 6734 : 1    : 9 شما نیز به این مطلب امتیاز دهید :
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn
برچسب ها
حکاکی سنگ مزارحکاکی سنگ قبرسنگ مزار

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
1 + 1 = ?

آخرین مقاله ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کانون آکهی صنعت پایدار می باشد .
طراحی سایت در : طراحی سایت