نوسازی ماشین آلات صنعتی و نوآوری ، ضرورت قطعه سازان

به گزارش خبر خودرو ، عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت : چنانچه سیاست های لازم در خصوص همکاری خودروسازان ایرانی وشرکت های خارجی اعمال نشود ، قطعا به قطعه سازان لطمه وارد خواهد شد .
دکتر آروند در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : علی رغم استقبال شرکت های خودروساز خارجی به نظر نمی رسد همکاری شرکت های اروپایی به زودی میسر شود زیرا مسائل سیاسی این همکاری را به ریسک مبدل ساخته است .
وی در ادامه ضمن اشاره رقابت پذیری قطعه سازی داخلی عنوان کرد : قطعا چنانچه دولت از ان صنعت حمایت های لازم را به عمل نیاورد زمینه های رقابت نیز برای قطعه سازان فراهم نخواهد شد .
وی در این خصوص تصریح کرد : حمایت مالی از قطعه سازان به منظور به روز رسانی ماشین آلات صنعتی خود و نزدیک شدن به سیستم اروپا از ملزومات رقابت پذیری قطعه سازان محسوب می گردد .
به گفته وی خودروسازان نیز نباید فراموش کنند که پس از اعمال تحریم ها قطعه سازان داخلی با تلاش خود توانستند این صنعت را مورد حمایت قرار دهند لذا باید همواره همکاری خود را با قطعه سازان حفظ نمایند .
عضو انجمن قطعه سازان به سود بالای بانکی اشاره کرد و گفت : در هیچ کشوری میزان سود بانکی 27 درصد نیست در حالی که تسهیلاتی که بانک های ایران به صنایع پرداخت می کنند با توجه به سود 25 تا 27 درصدی خود مانعی بر سر راه تولید محسوب می شود .
دکتر آروند با اشاره به کمبود نقدینگی صنعت قطعه سازی اظهار داشت : در شرایط کنونی این صنعت بشدت نیازمند سرمایه گذاری و تزریق نقدینگی است لذا به این منظور باید دولت نیز همراهی نماید .
وی در ادامه ضمن اشاره به توان تولید قطعه سازان برای ساخت قطعات جدید عنوان کرد : نوآوری و نوسازی ماشین آلات صنعتی از مهمترین نیازهای قطعه سازان برای ساخت قطعات جدید است .
وی در انتها گفت : از 8 سال گذشته تا کنون هیچ یک از ماشین آلات صنعتی شرکت های قطعه ساز نوسازی نشده اند لذا نوسازی آنها امری ضروری است .

 

مطالب مرتبط

: 1392/09/18     : 2774 : 1    : 9 شما نیز به این مطلب امتیاز دهید :
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
1 + 1 = ?

آخرین مقاله ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کانون آکهی صنعت پایدار می باشد .
طراحی سایت در : طراحی سایت