پیشنهاد فتحی‌پور برای عضویت مجلسی‌ها در کارگروه‌ شناسایی و رفع موانع رونق اقتصادی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس نیز در کارگروه های دولت برای شناسایی و رفع موانع رونق اقتصادی عضویت یابند.

ارسلان فتحی پور درباره تشکیل کارگروهی از سوی دولت برای شناسایی موانع رونق اقتصادی کشور، گفت: مطلوب این است که از مجلس نیز افرادی در این کارگروه ها عضویت یابند تا دولت و مجلس با هماهنگی و همدلی بتوانند نسبت به رفع موانع رونق اقتصادی قدم بردارند. وی افزود: عضویت حداقل روسای کمیسیون های اقتصادی در این کارگروه ها همچنین می تواند به تصویب قوانین مورد نیاز یا اصلاح قوانین موجود کمک کند.

نماینده مردم کلیبر در مجلس ثبات اقتصادی و مقرراتی را از اولویت های اقتصادی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: فعال کردن تولید ملی نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در بخش تولید بسیاری از شهرک های صنعتی و بنگاه ها در حال تعطیلی هستند یا با ظرفیت 30 درصد کار می کنند که این موجب دغدغه مردم شده و موضوع اشتغال و تولید را تحت الشعاع قرار داده است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کم توجهی به تولید ملی کشور را به سمت و سوی واردات سوق می دهد، اضافه کرد: متاسفانه حمایت از تولید ملی و تولیدات داخل آنطور که انتظار می رفت انجام نمی شود در حالیکه این وضعیت باید آسیب شناسی شود.

 

فتحی پور با تاکید بر لزوم هدایت نقدینگی به سمت تولید، گفت: احتمالا دولت منابع زیادی ندارد اما در منابع موجود باید از توان بخش خصوصی از جمله در مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی، استان ها و شهرک های صنعتی استفاده کرد و با استفاده از مشوق ها و امتیازهای لازم سرمایه گذاری داخلی و خارجی را رونق داد که در این صورت و با جذب سرمایه اقتصاد کشور به سمت و سوی پویایی و همچنین خلق حماسه اقتصادی پیش خواهد رفت. وی همچنین ترکیب تیم اقتصادی کابینه را ایده آل توصیف کرد و افزود: مجلس قدم اول را برداشت و به تیم اقتصادی کابینه از جمله وزیر اقتصاد رای بالا و بی نظیری داد

 

مطالب مرتبط

: 1392/06/31     : 1773 : 1    : 9 شما نیز به این مطلب امتیاز دهید :
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
5 + 7 = ?

آخرین مقاله ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کانون آکهی صنعت پایدار می باشد .
طراحی سایت در : طراحی سایت